Morgedal Hotell

Morgedal er en liten bygd i Vest-Telemark og her ligger Morgedal Hotell. Det har vært et naturlig stoppested for reisende mellom øst og vest helt siden 1940-tallet. I 2016 fikk hotellet nye eiere, etter det hadde stått tomt siden våren 2016. Da hadde det vært brukt som asylmottak fra høsten 2015 til våren 2016. 

Våren 2016 var det gamle hotellet modent for en renovering. Og den ble omfattende. Alt av røropplegg og baderom skulle pusses opp. Den jobben var vi i Kviteseid Rørhandel heldige å få. 

Vår daglige leder Margit Råmunddal tok kontakt med eierne da hun hørte at hotellet skulle pusses opp. Vi tar både små og store rørleggeroppdrag og denne jobben var derfor ingen utfordring. 

For oss i Kviteseid Rørhandel er det viktig med lokal forankring. Vi utgjør en stor del av næringen i Kviteseid kommune og er opptatt av å bruke lokale leverandører. 

Eierne av hotellet er opptatt av det samme. Det er få av leverandørene i prosjektet som ikke har vært lokale. Det var helt naturlig for dem å velge en lokal leverandør som oss til å pusse opp de nye baderommene og røropplegget. 

FM Mattsson servantbatterier og dusjløsninger

Etter en periode med oppussing er nå badene og røropplegget ferdig. På badene det installert FM Mattsson Siljan dusjpakke og servantbatteri fra samme serie. Dusjbatterier garanterer jevn temperatur, og har en vannsparer - men det hindrer ikke gjestene i å ha en behagelig dusjopplevelse.

Siljan servantbatteri kommer med kaldstart. Det betyr at når du åpner kranen med spaken rett frem, kommer det bare kaldt vann og ikke lunkent vann som på en tradisjonell kran. Det minster varmtvannsforbruket, men ikke komforten. 

I spaavdelingen og garderobene der er det installert berøringsfrie FM Mattsson servantbatterier og takdusjer. Vannet stopper når man går ut av dusjen, som som både er vann- og energibesparende.

Alle produktene er utviklet med tanke på å redusere vann- og energiforbruk og for et hotell som dette, er det viktig med løsninger som gir besparelser og samtidig er av god kvalitet. Og det viktigste av alt: kundene er fornøyde.